برنامه خود را در جاده قرار دهید ، آن را در اتومبیل قرار دهید


آیا به دنبال یک بازار جدید هستید یا یک مزیت منحصر به فرد به برنامه خود اضافه می کنید؟ سپس پشتیبانی برای استفاده در ماشین فقط می تواند بلیط باشد.

از آنجا که حوزه های قضایی استفاده از تلفن های همراه را در خودرو محدود می کنند ، تنها تعاملی که بسیاری از رانندگان با دستگاه های تلفن همراه خود دارند این است که در صورت داشتن شانس داشتن این تلفن ها ، کنترل پخش صدای بلوتوث از کنترل های فرمان را کنترل می کنند.

خودروسازان با استفاده از فناوری موبایل گام های متفاوتی برمی دارند: BMW از اتصال ConnectedDrive برخوردار است ، آئودی با راهنمای واقعیت افزوده از رویکرد جالب توجهی برخوردار است و فورد از سیستم عامل SYNC برخوردار است.

در آخر هفته ، TechRepublic برای شرکت در یک هکاتون 24 ساعته با فورد دعوت شد تا سیستم AppLink خود را آزمایش کند ، که به برنامه های معمولی iOS و Android اجازه می دهد با تشخیص صدای SYNC و مانیتور کنسول ماشین ادغام شوند. از قضا ، اگرچه SYNC توسط مایکروسافت ساخته شده و Windows Embedded Automotive را اجرا می کند ، اما پشتیبانی از Windows Phone وجود ندارد – و پشتیبانی از دستگاه های BlackBerry به تازگی پایان یافته است.

روند قرار دادن AppLink در یک برنامه نسبتاً روشن است. هنگامی که در پورتال توسعه دهنده فورد برای آندروید ثبت نام کردید ، این پرونده بارگیری کتابخانه در پروژه شما و استفاده از تعداد انگشت شماری از API های موجود برای کنترل نمایشگر خودرو و ایجاد بوق است.

در حال حاضر ، API کاملاً محدود است و متن نمایش اجازه می دهد تقریباً 20 نویسه در هر دو خط داشته باشد. متن پیمایش نمی شود ، اما Ford نسخه بتا نسخه بعدی AppLink خود را دارد که پشتیبانی از آن را اضافه می کند. بنابراین ، ساده ترین راه برای اطلاع راننده از طریق متن به گفتار است.

این یک ویژگی راحت است ، زیرا سیستم مورد استفاده فورد در صفحه داشبورد ، مانند نمونه ای که در اینجا مشاهده می شود ، صفحه ای از راننده ندارد و صفحه نصب شده در داشبورد حساس به لمس نیست ، بلکه باید با بسیاری از دکمه ها کنترل می شود.

این سیستمی است که از اصول طراحی مایکروسافت دور می شود و بعد از آخر هفته استفاده از سیستم ، خوشحالم که به جای داشتن دستورات و منوها ، مجبور نیستم دکمه منو را برای دسترسی به دستورات در برنامه ایجاد شده من خرد کنم. مناسب برنامه اپلیکیشن یا فقط یک دکمه را با یک منو فشار دهید. این باید از استفاده از دستورات صوتی انکار شود ، اما واحدهای آزمایشی که من در آنها کار کردم فقط انگلیسی آمریکایی داشتند و لهجه استرالیایی من و استفاده از کلمات را کاملا گیج کننده می دانستند.

یک جنبه منحصر به فرد از برنامه هایی که از AppLink استفاده می کنند این است که فورد حکم می کند که هنگام جفت شدن با ماشین ، برنامه دارای صفحه قفل باشد. منطقی است و از ویژگی های ایمنی محسوب می شود – راننده را مجبور کنید دستان خود را روی فرمان نگه دارد و بدون نیاز به لمس دستگاه جفت شده ، برنامه را هدایت کند. این بدان معنی است که کشف ویژگی های برنامه به پایین فرو می رود و همانطور که قبلاً اشاره کردم ، ورود به منوی برنامه کار دشواری است. امیدواریم نسخه بعدی AppLink این کاستی ها را برطرف کند.

با این اوصاف ، ایده گسترش برنامه های موجود در اتومبیل خوب است و خوب است اگر بستر مشترکی وجود داشته باشد که به توسعه دهندگان برنامه ها اجازه دهد روی یک هدف متمرکز شوند. به همین منظور ، در اوایل سال جاری ، فورد AppLink را به اتحادیه GENIVI ، کنسرسیومی از خودروسازان و فروشندگان فناوری که به دنبال تولید سیستم سرگرمی و سرگرمی اتومبیل مبتنی بر Linux هستند ، افتتاح کرد. اما با توجه به سرعت کندی که صنعت خودرو نسبت به صنعت فناوری دارد ، انتظار نمی رود به زودی گزارشی از شکستن زمین گزارش شود.

در پایان این هاکاتون ، مجموعه ای رنگارنگ از برنامه ها ، از یادآوری های حصارکشی شده زمین گرفته تا سیستم های اعلام حریق ، گرفته تا برنامه هایی که آیفون را به یک دوربین فیلمبرداری که فیلم ها را در YouTube بارگذاری می کند ، تبدیل شده است.

برنده در گروه “بهترین برنامه جدید” برای برنامه ایجاد شده در هکاتون 24 ساعته تیم MYOB بود ، که با استفاده از API شرکت خود برنامه ای را برای کارگران سیار ایجاد می کند تا موارد را از انتساب دریافت و کنترل کنند و حتی فاکتورها را ارسال کنند. اتمام کار در حالی که در جاده هستید و به مشتریان خدمات می دهید.

جمع آوری گونگ در گروه “بهترین برنامه موجود” برای ادغام AppLink در یک برنامه از قبل ساخته شده ، خدمه Millipede بود که برنامه دفتر خاطرات اتومبیل خود را گرفت و آن را به دستورات صوتی AppLink اضافه کرد.

گذشته از کمبود خواب تجربه شده توسط این رویداد ، احساس حیرت انگیز این بود که تجربه کاربر هر برنامه با چند ویژگی دیگر که به SYNC اضافه شده چقدر بهتر است.

سازندگان برنامه بعید به نظر می رسد برنده تمام پول درآمد خودرو باشند ، اما روزی است که اولین اتفاق می افتد.

کریس داکت به عنوان مهمان فورد در هکاتون فورد AppLink شرکت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *